Recensie Caraval

⭐⭐⭐.5

______________________________

Dreams that come true can be beautiful

but they can also turn into nightmares

when people won't wake up

______________________________

Het is slechts een kwestie van tijd voordat Scarlett zal trouwen en zij en haar zus eindelijk verlost zullen zijn van hun vader, die sinds de verdwijning van hun moeder niet meer dezelfde is geweest. Al jaren probeert Scarlett toegang te krijgen tot Caraval, waar de winnaar van het spel een wens zal winnen. Meester Legende heeft echter nooit antwoord gegeven, totdat ze aangaf binnenkort te gaan trouwen. Omdat Scarlett nooit vrijwillig haar huwelijk in gevaar zou brengen, 'dwingt' haar zus haar om mee te gaan. Als haar zus om mysterieuze wijze vervolgens verdwijnt, is Scarlett echter vastbesloten om het spel te winnen. Samen met de mysterieuze Julian, zet Scarlett alles op alles om haar zus terug te krijgen. Het is maar een spel, toch?

Ik weet dat een heleboel mensen dol zijn op deze serie, maar ondanks dat ik dit boek leuk vond, was het ook niet meer dan dat. Het raakte me gewoon niet. Ergens baal ik daarvan, want ik wil deze serie echt geweldig vinden, maar ik denk dat het verhaal op sommige punten net wat te onduidelijk was. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk als er soms wat informatie achter wordt gehouden, maar voor mijn gevoel had alles en iedereen een dubbele agenda in het boek.

De personages vond ik wel echt geweldig en vooral de relatie tussen Scarlett en Julian vond ik geweldig! Ik hoop en denk ook dat Dante in het tweede boek een grotere rol gaat spelen, vind hem echt geweldig (hetzelfde geld voor Julian). Tella daarentegen vond ik ietwat impulsief en soms ook een tikje egoïstisch, maar dat kan ook komen doordat ze niet echt op de voorgrond was tijdens dit boek. Ik ben ook heel erg benieuwd geworden naar wie Legende is en ik hoop dat snel te weten te komen.

Een leuk detail vind ik de kleuren die Scarlett koppelt aan haar emoties. Ook denk ik dat Scarlett tot meer in staat is dan dat ze zelf denkt. Ik hoop dan ook dat ze in de volgende boeken een grote rol blijft spelen. Het enige wat ik ook niet helemaal begreep aan het boek was de overeenkomst tussen Tella en meester Legende, vooral door het briefje aan het eind van het boek werd het een beetje onduidelijk.

Ondanks dat ik het een leuk boek vond, vond ik het niet geweldig, daarom geef ik het boek ook 3 en een halve ster.