Recensie In een land hier heel dichtbij

Recensie exemplaar van:  Marijke F. Jansen

⭐⭐⭐⭐.5

_____________________________

Zonder de pijn van een einde is er geen ruimte

voor de vreugde van een nieuw begin

_____________________________

Orsolya weet niet anders dan dat ze haar "lang en gelukkig" zal moeten vinden. Ze is op dit moment echter verre van gelukkig. Vijf jaar zijn er voorbij sinds de Sprookjesjager haar familie uit Hongarije heeft doen vluchten. Op school is ze een buitenbeentje en ze mist haar land en vrienden. Het enige waar ze echt gelukkig van wordt is zingen. Als er een nieuwe jongen bij haar in de klas komt, kan ze niet voorzien wat voor invloed hij op haar leven of op haar sprookje zal hebben.

Wauw. In één woord; wauw. Dit verhaal heeft me zo op het verkeerde been gezet! Achteraf gezien was alles zo logisch, maar tijdens het lezen? Ik had het echt niet door🙈

Dit los te lezen vervolg op Kort en Gelukkig, heeft alles waarop ik gehoopt had. Meer diepgang en meer connectie met de hoofdpersoon. Het verhaal volgt een logische opbouw en de hoofdstukken van de Sprookjesjager voegen echt iets toe! Je voelt de spanning en leert hem beter kennen. In eerste instantie vond ik hem een "slechterik", maar nu ben ik echt benieuwd naar zijn verhaal en waarom hij zo is geworden!

Het duurde wel even voordat ik doorhad dat Orsolya haar hele familie uit reïncarnaties van sprookjesfiguren bestaat, waardoor ik in het begin een tikje verward was. Zeker omdat dit in deel 1 niet het geval was, maar ik vind het een leuke vondst😊 Ook de moeite die de schrijfster heeft genomen om een andere cultuur mee te nemen in dit verhaal vind ik noemenswaardig!

Net zoals boek 1 leest ook dit deel vlot weg. De schrijfstijl is erg fijn en in combinatie met de korte hoofdstukken zorgde dit ervoor dat ik door dit boek heen vloog!

Het sprookje wat in het boek de hoofdrol heeft, had ik al wel snel door, in tegenstelling tot de hoofdpersoon. Dit vond ik wel een beetje jammer, maar het was ook niet storend.

Ik blijf ook zeker bij mijn eerdere mening dat het idee van de reïncarnaties in de moderne wereld een super leuk idee is! Ik kijk uit naar het laatste deel en hoop meer over de mysterieuze Sprookjesjager te weten te komen😊